Köpa eget?

Har funderat på en sak ganska länge. Eller många saker, men en av dom är om mitt ena jobb jag har. Jag jobbar som frisör, hyr en stol på en salong. Men jag vet inte om jag ska vara kvar där, vad jag vill. Jag är den typen av människa som inte ger mig förän jag är bäst, men det värsta är att jag blir inte nöjd när jag är bäst. Som att något alltid saknas. Det känns som att jag vill något mer än bara sitta på den salongen jag gör nu, jag vill mer, jag vill bli större, jag vill bli bäst. När jag skulle börja jobba så valde jag mellan att starta eget eller bli anställd och jag startade eget. Anledningen till det va att jag inte kunde tänka mig att jobba för någon annan. Att följa andras regler, tider och viljor. Jag vill göra själv.

Nu funderar jag alltså på att börja leta efter en egen salong. Jag vet precis hur jag vill att den här salongen ska vara, hur den ska se ut och vilken typ av kunder jag vill ha. Jag vet precis vad salongen ska heta till och med. Allt är perfekt i huvudet. Utom en sak, jag jobbar inte mer än två dagar i veckan på salongen för det hinner jag inte. Och man blir inte bäst om man jobbar så lite. Det går lixom inte. Men jag kan inte jobba mer för jag har hästarna, mitt andra jobb, mitt liv att tänka på. Och jag tror inte jag vill ha anställda heller, hellre hyra ut stolarna. Eller vill jag det?

Måste fundera lite till. Skulle vara kul att ha sin egen salong men jag måste vara redo att satsa. Och jag tror inte att jag är där ännu. Men snart kanske...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0